Eerste weekje zit erop - Reisverslag uit Pooncarie, Australië van mauddehaan - WaarBenJij.nu Eerste weekje zit erop - Reisverslag uit Pooncarie, Australië van mauddehaan - WaarBenJij.nu

Eerste weekje zit erop

Door: Maud

20 Januari 2017 | Australië, Pooncarie

Hoi allemaal!!
Hier het eerste berichtje from down under!!!
Het is hier echt geweeeeeldig!! Dinsdag vertrokken, reis ging goed. Hadden een lange tussenstop op Hong Kong van 18 uur, dat had eigenlijk niet gehoeven. Super lelijke stad! En vies. En we waren allemaal beetje moe van de reis. Maar goed, toen vlogen we door naar Sydney. In het vliegtuig lekker lopen maffen, ideaal. Sydney is echt super mooi!!! Of eigenlijk: fucking awesome!! Meteen bij het opera house ff een fotootje geschoten, en toen door naar het hostel. Daar kregen we wat informatie en regel dingetjes, lekker in de 33 graden zon. daarna even een plons in zee genomen, strand is op 50 meter afstand! En vervolgens met ze alle biq'tje gehad met wat borrels.

Dag 2 hebben we veel dingen geregeld zoals een bankpas en nog meer ongein. 's Avonds met een groepje eten en weer lekker borrelen, ook op het strand, met woeste golven, was erg gaaf. Dag 3 gingen we vroeg op stap naar de Blue Mountains, ook super mooi om te zien. We hadden een vet leuke tour van Paul, dus scheurde met de bus naar de mooiste plekjes waar we wandelingen deden (vet zwaar!). Hierna zouden we doorgaan naar een wildpark waar we met koala's en kangaroos konden knuffelen en selfies maken, maar we hadden een lekke band. Vervolgens hiermee 3,5 uur mee stil gestaan bij een tankstation, dus wild park ging helaas niet door.. Huilen met de pet op natuurlijk, dat begrijpen jullie allemaal. Uiteindelijk bij het hostel stond onze bestelde pizza klaar die we snel naar binnen moesten werken, om vervolgens een uur later de bus te pakken naar Manly waar we lekker gingen stappen. Was erg gezellig! Mix drankjes zijn 1 dollar duurder dan een biertje, dus raad maar hoe gezellig het was. Dag erna hadden we een city trip in Sydney, super leuk! Met de ferry zijn we geweest, naar het opera house, die nu dus echt van dichtbij bekeken. 's avonds lekker hapje gegeten en op tijd naar bed, iedereen was nog wat brokjes. Maandag hebben we gesurft, bij the farm beach, zo ' n 2,5 rijden vanaf ons hostel. Was ook echt heel cool en heel zwaar! Heb het wel voor elkaar gekregen om te staan (hoe lang doet er niet toe). Dit was eigenlijk het einde van de groepsreis, hoewel de meeste een paar nachtjes hebben bijgeboekt. 's Avonds zitten we aldoor lekker met ze alle aan de borrel, en met een beetje mazzel gitaarmuziek.

De dag erna ben ik met 2 meiden van de groep naar Bondi Beach geweest, super leuk om een keer te zien. Wel warm dagje uitgekozen, 38 graden.. Op de markt hier lekker geshopt, zodat ik nu ook echt als een Aussie girl over straat kan ;) Woensdag hadden we lekker een chill dagje bij het hostel gehad, en wat dingen geregeld, zoals een camper!! Donderdag met 4 meiden vertrokken, we gaan rustig aan van Sydney naar Melbourne rijden, langs de kust. Eerste avond een camping zoeken was al een avontuur, niks te vinden, alleen betaalde. Maar als echte backpackers gaan we daar natuurlijk echt niet aan beginnen. Uiteindelijk klopte we aan bij een soort van restaurant, die vertelde ons dat wij op de parkeerplaats konden overnachten! Wederom aan het strand, heerlijk!! We rijden in een super stoere wikkend camper, helemaal gekleurd, dus hebben veel bekijks haha. Tent op het dak, dus kunnen er met ze alle prima in slapen! Arie voor mekarie! Vandaag rijden we een stukje de natuur in, waar Rob en Dajaan zitten, gratis camping aan een rivier. Hier schijnen wij wombats in het wild te kunnen zien (google maar even). Morgen willen we door naar Jervis bay, en daarna nog geen idee! Yolo!

26 januari willen we sowieso in Melbourne zijn voor Australia day, schijnt een groot feest te worden. 30 januari heb ik een tour geboekt om naar Tasmanie te gaan voor 6 dagen. Als ik terug kom ga ik met Rob en Dajaan aan de great ocean road beginnen, waar we Dorien, Bob en sammie zullen zien!!! Kortom; gaat dus eigenlijk wel prima hier!!

Ik houd jullie weer op de hoogte! Bedankt voor alle leuke reacties!! Mogelijk elfstedentocht daar?! Laat maar op tijd weten.. dan kom ik snel naar huis ;)

Have a good one!! X

• 20 Januari 2017 - 06:47

Natalie:

Wat een leuk verhaal om wakker mee te worden

• 20 Januari 2017 - 06:50

Kis:

Man man man wat een heerlijk verhaal! Ik leef met je mee in de fijne avonturen die je beleefd :) super voor elkmaar mAussie! Genietse! Xx

• 20 Januari 2017 - 07:30

Sharon:

Heee Moffie!! Wat klinkt dat goed allemaal! Heerlijk die avonturen en zo cool dat jullie een campertje hebben gehuurd om lekker te Touren! Have a good one! En kan niet wachten om je volgende avonturen te horen! Xx Sharon

• 20 Januari 2017 - 07:40

Daisy:

Hee moffie, eindelijk je eerste verhaal!

• 20 Januari 2017 - 07:51

Marloes :

Maudje wat heeeerlijk!!! Geniet lekker xxxx

• 20 Januari 2017 - 08:39

Door:

Wat een super cool verhaal Maud!! Veel meegemaakt al zeg! Goed bezig hoor!
    Heel veel plezier! Groetjes aan Robben Dajaan en tot gauw! X

• 20 Januari 2017 - 08:48

Heleen :

Ha die Maud ,

Gaat goed zo te horen. Leuk je te volgen en straks als de prinses komt kun je haar van alles laten zien. Veul plezier
    Liefs x

• 20 Januari 2017 - 08:51

Mirjam :

Maudjeeeee! Geweldig verhaal! Leuk om zo op de hoogte te blijven van je avontuur. Op naar het volgende! Geniet lekker. Liefs Mirjam

• 20 Januari 2017 - 11:12

Daisy:

Mijn hele bericht was weg, zie alleen de bovenste regel. In ieder geval tof om te lezen dat je het zo naar je zin hebt moffie! Nog even en dan zie je weer die leute uit holland, wat een party :). Geniet lekker wijfie!

• 20 Januari 2017 - 11:33

Tim:

Goed bezig Maud, campertje geregeld gezellig hoor

• 20 Januari 2017 - 11:50

Floor:

Wat een heerlijk verhaal, ik zie jullie al helemaal gaan met die gekleurde camper!
    Ben benieuwd of je de Wombats al hebt gezien.
    GENIET, maar zo te lezen doe je dat iedere minuut! Dikke kus

• 20 Januari 2017 - 13:23

Cato:

Moffie!!

Leuk verhaal hee!! Jezus, wat ben ik strontjaloers, niet leuk meer. Nu lekker touren met jullie camper, heerlijk hee! Geniet ervan, groetjes daar!!

Dikke kus Keffie

• 20 Januari 2017 - 19:13

Leonie:

Hey Moffie! Wat ziet het er gaaf uit bij je! ! Heerlijk man! Echt genieten en kan niet wachten op het volgende verhaal! Groetjes van Jérôme Jeppe en Leo

• 20 Januari 2017 - 19:34

Ilse:

Oooo wat heerlijk om dit te lezen haan! Geweldig al die verhalen.. mijn god wat ben ik jaloers op die temperaturen. Surfen zij wel hoor! Geniet er maar vol op van, zie het volgende verhaal wel weer verschijnen!! Xx Ils

• 21 Januari 2017 - 09:19

Kees:

hal Loo maut hoe is het in austraalie
    Van keeS van SChaagen AjaX

• 21 Januari 2017 - 09:24

Nela :

Haloohooishetopvkansixxxnela

• 21 Januari 2017 - 19:25

Marrie:

Nou nou nou wat heb je al een hoop gezien en gedaan! Manly vonden wij ook erg leuk. En je gaat naar Tasmanië. Hoe cool is dat.klinkt allemaal top hoor wijffie. Groetsels

• 22 Januari 2017 - 11:19

Pappie En Mammie:

Hey Ma (te) ud, Goed bezig, via deze lijn, hoor je natuurlijk weinig van ons,
    dat komt door de watts app uiteraard, want die gaat net zo hard door als op Sloo,
    onvoorstelbaar!! Wij zijn weer net terug van biken, mooi stil winterweer met rijp aan de takken,
    gelukkig niet glad!! Daar heb jij in ieder geval geen last van, lekker praktisch!!
    Volgens ons heb je hier nog niks gemist, het leven hier gaat voor ons rustig zijn gangetje!
    Je verras ons maar weer met coole foto"s en verhalen! Geniet lekker, Blijf Heel!!!
    Groetjes Cees en 10.

• 22 Januari 2017 - 11:31

10:

Maud hoe gaat t met links rijden??
    Aldoor nog goed opletten of al wat gewend?
    doeg

• 23 Januari 2017 - 19:46

Trudy En Piet:

Hoi die maud..

als ik zo je verslag lees heb je het onwijs naar je zin.

wat heerlijk dat je zo geniet.

heel veel plezier. xx

• 26 Januari 2017 - 13:40

Sanny:

Jee maudde, wat een belevenis!!
    Geniet! X

• 29 Januari 2017 - 14:16

Wil Duin:

leuke eerste week, en echt op z'n Mauds geschreven, ik zie het gewoon voor me hoe je het daar beleeft.
    groetjes vanuit Helio ( vergeet het maar snel) xxx