Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van mauddehaan - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van mauddehaan - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2017 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!
Weer een nieuw berichtje vanuit het verre Australië!
De week met Dorien, bob, Sam, rob en dajaan was super gezellig. We zijn naar Marion bay gereden waar we pinguïns zouden zien, maar de camping eigenaar zei al die zijn er niet haha. We zijn bij een vineyard geweest, lekker wijntjes proeven. Later zijn we nog naar national park Mount Remarkable gegaan, zag er super mooi uit, alleen heel veel last van vliegen. De dag erna gingen Rob, Bob en Dajaan een lange wandeling maken. Dorien, Sam en ik een kortere versie daarvan, het was te ver voor Sam, en onszelf haha. Dus toen lekker bij de camper gechilt, of eigenlijk in de camper vanwege de vliegen. Zaten we lekker te kaarten in 40 graden zon. Toen besloot ik even naar de wc te gaan, kreeg de schrik van me leven! Er zat namelijk een groot beest met enge ogen mij recht aan te kijken, ik wist niet hoe snel ik er weg moest komen. Later zat er zo'n schatje bij onze vuilnis (hadden nog even niet bedacht dat je dat hier beter niet buiten kan laten staan). Maar wel mooi om te zien. Het was een leguaan trouwens, maar echt mega groot. In de avond lekker gebarbecued, kangaroo gegeten. Dag erna heeft iedereen van elkaar afscheid genomen, rob en dajaan gaan naar het westen om te werken, door en bob reizen verder en ik zelf ook. Was heeeel jammer, maar gelukkig een top week gehad om op terug te kijken. Dat vind ik wel stom, dan heb je het super leuk met mensen, en moet je weer afscheid nemen. Maar ach. Ik heb toen een bus gepakt van port Augusta naar Adelaide. 2 Nederlandse meiden van de groepsreis waar we mee startte waren hier ook, dus zij hebben mij de stad laten zien, en we zijn lekker wezen chillen op het strand. In de avond hadden we een bbq die werd geregeld bij het hostel. Hier ontmoette ik me eerste reismaat meteen die ook de tour ging doen.

Volgende ochtend begon de tour, om half 7 werden we opgepikt, mooie tijd dacht ik zo. Gezellige groep! Geen oude lijken dit keer, Nouja een paar. Maar vooral jongeren, van over de hele wereld. 1 andere Nederlandse jongen. We zijn naar flinders range gereden, sliepen in een heel klein oud dorpje, grappig om te zien. Nog een wandeling gemaakt in datzelfde national park waar ik al was, maar nu wel een ander gedeelte. In de avond met ze alle gekookt en nog een kaartje gelegd, heel gezellig! Dag erop zijn we naar coober pedy gereden, ook zeer bijzonder! Mensen wonen er onder de grond vanwege de warmte. Daar ook naar een museum geweest over Opal, de steen die daar ontdekt is. In de avond nog Kangaroos gevoed. We sliepen we in een soort grot, met ze alle in dezelfde ruimte. 3e dag was eigenlijk een lange rij dag, heeeeel veel in de bus gezeten, met airco gelukkig want het is aldoor zo'n 35 graden (week ervoor was het hier 43 graden dus dit vonden ze wel lekker). De tour guide Sam maakte er een groot feest van, er werden spellen georganiseerd, en foute muziek gedraaid, erg gezellig. We sliepen in kings creek. Dit was echt een geweldige avond. Kampvuur gemaakt, gezellig eten met z'n alle, en we sliepen in de open lucht!! Ze noemen het een swag (ik dacht eerst een afgesloten tentje), maar het is meer een matras met een soort tenthoes over je heen, je hoofd is niet bedekt. Een prachtige sterrenhemel boven ons! Een paar vallende sterren gezien, niet normaal hoe cool dit was! Leek serieus wel een droom. We sliepen met een koppeltje bij elkaar, omdat we toch een beetje bang waren voor slangen of spinnen, maar niks gezien Hihi. Dag erop zijn we verder gereden naar kings canyon, daar een wandeling gemaakt van 3 uur tussen de rode bergen, heel mooi. Daarna reden we naar Uluru! Hier stonden we op een parkeerplaats waar we gingen koken en eten, zodat we de zonsondergang mee konden maken. Super gaaf om te zien. Weer slapen in de swag onder de sterren, wat inmiddels al gaat wennen haha. Volgende ochtend om 5 uur op (dat is standaard eigenlijk), om ook de zonsopgang daar te bekijken, nog mooier!!! Daarna weer een lange wandeling gemaakt, gechillt in het zwembad, gekookt etc. Laatste dag van de tour hebben we om uluru gewandeld en op naar Alice springs. Ondertussen nog op een kameel gereden, hilarisch om een keer te doen! In Alice als afsluiting met de hele groep gegeten in een pub, en voor de partyanimals nog de kroeg in. Margot (met wie ik in Tasmanië was) zat ook in hetzelfde hostel! Dus die ging gezellig mee stappen. Volgende dag vloog ik naar Sydney, waar ik werd opgepikt door me achterneef Harley. Heb hem ooit 8 jaar geleden ontmoet toen hij in Nederland was. Dus nu chil ik paar dagen in Sydney en kan bij hem en ze vriendin slapen! Ze doen alles voor me, voel me echt een prinses haha. Al lekker naar de shopping mall geweest, en naar manly beach! Heel leuk. Morgen begint hier een surfwedstrijd van een week, dus daar ga ik ff kijken. En toevallig woont me nicht Lobke hier echt om de hoek! Dus daar was ik gister al gezellig een bakkie wezen doen! Gewoon alsof het Nederland is haha. Zondag ga ik met lob en kinders naar de dierentuin. Volgende week ergens pak ik het vliegtuig naar byron bay, en begint het partylife aan de east coast! Tijd vliegt echt voorbij!!
Spreek jullie gauw luitjes!! Xx

  • 24 Februari 2017 - 07:24

    Sharon:

    Wat een super avonturen weer Moffie!! Klinkt te gek allemaal, nu lekker ff rustig aan en dan straks party for life! Veel plezier bij de families en have a good one! Xx

  • 25 Februari 2017 - 12:33

    Marrie:

    Wat een gezelligheid allemaal Maud. Wil wel ff een stukkie meereizen. Geniet maar lekker verder!!!

  • 27 Februari 2017 - 03:07

    Wil:

    genieten van je stukjes, alsof ik erbij ben, van het ene feest naar het andere.
    pas wel op met je uitspraak oudjes he, op de afdelingfeestjes zijn de oudjes wel het laatste weg, hihi.
    lekker genieten nog, hier is het ballen weer, jaloers op de 34 graden ( of is het Fahrenheit haha)
    Die leguaan is te eten hoor, op Aruba noemen ze het waterkip.
    is kangoeroe lekker? en waar lijkt het op? rund, of wild?
    ik wacht op je volgende avontuur, groetjes en kusjes

  • 03 Maart 2017 - 19:20

    Door:

    Maudje!!!

    Leuk verhaal. Zit vol heimwee te lezen. Kunnen we een paar weken terug?
    Heeeeeel veel plezier in Byron enz.
    Dikke x Door

  • 08 Maart 2017 - 20:33

    Mama:

    Hey lieve Maud,je bent alweer over de helft van je reis, wat gaat de tijd toch snel, althans voor jou, want jij maakt zo veel mee. Hier is t toch nog veel de winter zien door te komen, af en toe n klein beetje ff van de zon genieten, maar nogbijna altijd met winterjas aan op pad, dus voor jou:
    Geniet ervan nu het nog Kan.!!
    Cees en ik hebben de mazzel gehad ook wel een week op vakantie te zijn geweest.
    Cees wilde 2 gestreken overhemden mee, ik mijn best doen, was hij ze vergeten mee te nemen.
    Lanzarote 20 gr met veel wind! Maar toch 2 x gezwommen in de Atlantische Oceaan brrrr.
    Zelfs wij hebben n rondje op n dromedaris gereden, vreselijk lachen, ik denk 20 min.
    Wij hadden de hele week n turquase kleur autootje dus viel onwijs op.
    Verder veel hoogtepunten bekeken,heel interessant!! Altijd op zoek naar vogels natuurlijk,
    sommige ook nog tegen gekomen, dus helemaal goed.
    Weer n hoge berg beklauterd, handen en voeten soms, maar de top gehaald!!
    Naar beneden is altijd lastiger, misschien weet jij dat nu ook?!
    We deden zelfs mee met Karaoke met Hotel Calefornie van de Eagles en Jan Denver Terug naar Terschelling, Zweedse mensen deden Abba, lachen dus

    Wat voor kleur is de steen van opaal?? ik dacht ook turquase?!
    Had jij zelf die kangaroo voor de BBQ geschoten Maud, of was n ander je voor?!
    Maud ik weet verder nu niet meer, ook groetjes van pappie en we horen je weer, doeg XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2017

Laatste dag in Aussie

24 Februari 2017

Back in Sydney

09 Februari 2017

Nieuwe update

20 Januari 2017

Eerste weekje zit erop

04 Januari 2017

Daar gaat ze bijna!

Actief sinds 04 Jan. 2017
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 6970

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: