Laatste dag in Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van mauddehaan - WaarBenJij.nu Laatste dag in Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van mauddehaan - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Aussie

Door: Maud

04 April 2017 | Australië, Cairns

Hoi mensen!
Hier alweer mijn laatste berichtje vanuit Aussie!! Vanavond vlieg ik namelijk naar Bali. Maar laten we nog niet op de zaken vooruit lopen..
Mijn vorige bericht was ik Sydney bij mijn neef Harley. Hele relaxte week was dat, lekker gechillt in Sydney, en nog bij mijn nicht Lobke geweest waar ik een nachtje heb geslapen. Met hun ook naar de dierentuin geweest. De dag erna vertrok ik meer naar het noorden, naar Saratoga. Daar wonen de ouders van Harley (dus mijn achter oom en tante ofzo?) Ik heb deze een keer eerder gezien dat wij met de hele familie in Nieuw Zeeland waren. Hier ben ik 2 nachten gebleven. Super luxe en relaxed allemaal! Ik had mijn eigen appartementje met 2 persoonsbed, zwembad, en alles werd voor me gedaan. Voelde me echt een prinses. Na deze dagen vloog ik van Sydney naar Byron Bay. Mooi hostel, gezellige roomies. Gelijk die avond nieuwe matties gemaakt, en met ze alle naar de kroeg. In Byron ben ik 4 nachten gebleven. Echt een vet leuk dorpje, lekker relaxed allemaal, klein, mooi weer, aan het strand, wat wil je nog meer? Alle dagen met 2 meiden opgetrokken, 1 uit Zweden en 1 uit Finland. Na deze dagen kregen wij een lift van een vriend van de meiden naar Surfers paradise. Hier verbleef ik 3 nachten. Met die meiden weer op stap geweest, en beetje geshopt, aan het strand gelegen. 1 dag ben ik met de meiden naar een national park gegaan om naar watervallen te hiken. Was een leuke wandeling. En jaja, daar me eerste slang gezien!! Ik praatte al de hele dag nergens anders over omdat ik zo graag een slang wilde zien, en daar zat ie.. 5 meter voor ons, midden op het pad. Niet zo 'n kleintje ook. Een groep Chinezen hadden hem ook ontdekt, en probeerde hem met een stok weg te jagen. Uiteindelijk ging ie voor ons aan de kant. Avontuur!
Na Surfers Paradise heb ik de greyhound bus naar Brisbane genomen. Prima stadje, niet heel boeiend. Met 2 meiden van me hostelkamer de eerste dag een beetje de stad verkend. Volgende dag kwam Merel mij gezellig bezoeken! (Met wie ik in Tasmanie was). Die avond samen uiteten geweest en heel erg dronken geworden in de stad. Dag erna hebben we samen een wicked camper gehuurd, en wilde van Brisbane naar Noosa rijden. De 2 meiden met wie ik de week ervoor aldoor was vroegen een lift naar Mooloolaba, dus vooruit, wij zijn de beroerdste niet. Daar met ze alle op een camping gestaan, borrels gedronken. Dag erna reden Merel en ik verder om naar Noosa te komen. Super leuk dorpje! Lekker aan het strand, leuke winkeltjes. Wij stonden op een camping beetje buiten het stadje, niet heel boeiend verder. Gezellig met wat buren biertjes gedronken. De dag daarna had ik al een hostel overnachting in een hostel in Noosa, omdat mijn trip naar Fraser Island de volgende ochtend zou beginnen. Merel zou zelf de camper terug rijden naar Brisbane. Samen gezellig bij hostel gegeten en biertjes gedronken, en de dag erna weer afscheid moeten nemen! Ik vertrok vroeg in de ochtend naar Fraser, met een mannetje of 30. Super gezellige groep! Met 4 Jeeps over het zand scheuren. Ik zat met 7 meiden in een auto, was hilarisch. Door vet hobbelige zandpaden enzo, super tof om te doen. Helaas is het mij overkomen om vast te zitten in het zand.. De tourguide legde me uit hoe ik eruit kon komen, door zo snel mogelijk koppeling los te laten, gas te geven en in ze achteruit. Toen het niet lukte moest hij het doen.. ook hem koste het veel moeite haha. We hebben gezwommen in super mooie pools, mooi uitzichtpunt bekeken, en lekker gezellig biertjes gedronken. Na deze 3 dagen hadden wij een afterparty bij het hostel. De dag erna kwam Margot (ook van Tasmanie) aan in Noosa! Dus met haar nog gezellig de stad verkend. Mooie wandeling gedaan in een national park waar een vet gave pool was waar we even een duikje hebben genomen. Ook hebben we hier gezellig samen Sint Patricks day gevierd. Er zat een Irish pub tegenover ons hostel, maar hier waren eigenlijk alleen maar oude lijken, dus hebben wij uiteindelijk het feest voortgezet in het hostel, was een dolle avond!
Volgende dag pakte ik de greyhound naar Agnes Water. Super saai dorpje, niks te beleven, geen bereik niks. Gelukkig waren in het hostel een paar mensen van de Fraser Island tour, dus met hun was het gezellig. Samen een scooter tocht gedaan, was super leuk! Kregen eerst les op zo'n ding, en daarna zijn we met een groep zo'n 3 uur wezen toeren. Vanaf Agnes water had ik een nachtbus naar Airlie Beach. In Airlie Beach waren weer wat matties van Fraser Island, dus eerste dag met hun lekker bij het lagoon gechillt. Helaas verliet iedereen me daarna weer. Maar een meisje uit Duitsland (had ik in de bus ontmoet) kwam ook in Airlie aan, dus met haar beetje gechillt, en uit geweest. Heel veel leuke mensen ontmoet in Airlie. Het is heel klein, maar wel gezellig met leuke terrasjes en kroegjes. Na paar dagen Airlie begon mijn Whitsundays tour. Ook met me nieuwe Duitse mattie Annika. Met een kater gingen we erop af. Toen we begonnen regende het onwijs.. Dus om 10 uur in de ochtend zaten de eerste mensen al aan de goon (goedkope backpackers wijn). Ik kon natuurlijk niet achterblijven. De golven waren gigantisch, dus vlak daarna was ik voor de rest van de dag zeeziek. We gingen aanmeren bij de Whithaven Beach. Super mooi strand, heel wit zand, blauwe zee, niet normaal. Bij ons was het weer helaas niet heel goed, anders had het nog een stuk mooier geweest. Hier lekker tijdje met ze alle gechillt, veel mooie dingen gezien. Een zeester, 10000 krabben die uit de grond kwamen, hele grote spinnen (groter dan mijn hand). Hierna weer op de boot, om een plekje voor de nacht te vinden. Slapen op de boot was dramatisch. Super klein, warm, en eigenlijk veel te veel mensen op de boot. Deze dag hoorden we al dat er misschien slecht weer op komst was, waardoor we misschien eerder terug zouden moeten. Annika en ik hoopte het.. omdat we allebei vet zeeziek waren. Volgende ochtend kwam dan het nieuws: Cycloon op komst dus we moesten terug keren. We hadden eigenlijk nog 1 nacht tegoed, maar het zou te gevaarlijk worden. Gelukkig hebben we deze ochtend nog wel kunnen snorkelen en duiken, dat was heel tof. Toen kwamen we in de middag terug aan in Airlie Beach. Alle tours waren gecanceld, dus er liep zo 'n 100 man backpackers op straat op zoek naar een hostel. Alles zat volgeboekt, dus heb ik met 5 andere meiden een hotel genomen. Opzicht niet verkeerd na al die vieze hostels.. maar wat prijzig. Voor ons verder heel onduidelijk wat het weer ons zou brengen en wat we moesten doen.. maar we zouden het wel zien. Die avond hadden we afterparty van de tour, en dat was uiteraard weer zeer gezellig. Volgende ochtend gingen wij naar het hostel waar we al 1 nacht geboekt hadden, zij raadde ons aan om meer nachten bij te boeken, want we zouden de komende dagen wel vastzitten in Airlie Beach vanwege de cycloon. Ik had de ochtend erna een bus geboekt naar het Noorden, maar iedereen wist mij te vertellen dat die zeker niet ging rijden, dus maar extra nachten bijgeboekt. Een uur nadat wij hadden bijgeboekt werden wij verzocht het hostel te verlaten, het was te gevaarlijk met de cycloon op komst, en konden hier niet blijven. Geld konden we ook niet terug krijgen, want misschien zouden ze de dag erna wel weer opengaan. (#eikels!!). Toen zijn we met ze alle naar een hostel een deur verderop gegaan, deze was dan wel gratis. Onze namen stonden op de lijst. Volgende ochtend contact opgenomen met de Greyhound bus.. ze gingen waarschijnlijk wel rijden, maar wisten niet zeker of ik door kon naar Cairns ipv Townsville (terwijl Townsville ook zeker niet veilig zou zijn). Het mevrouwtje aan de lijn adviseerde mij om lekker in Airlie Beach te blijven, en niet naar het Noorden te gaan. Een half uur later werd iedereen verzocht om Airlie te verlaten, het zou te gevaarlijk worden. Er werden bussen ingezet naar Mackay (terug naar het zuiden), dus hebben Annika en ik dat maar gedaan, omdat we weinig anders konden doen. Een ander meisje van ons hostelkamer zei dat ze een hotel had geboekt en nog 2 mensen zocht, dus hebben wij met totaal 6 meiden in een hotel geslapen. Super mooi hotel, en redelijk betaalbaar. Het weer was al zeer heftig, keiharde regen, hele harde wind. Wij zaten op de 8e verdieping van het hotel, en 100 meter van het strand.. maar mensen vertelde ons dat het veilig was, dus dat namen we dan maar aan. In Airlie Beach zeiden mensen ons al dat wij genoeg eten en water moesten inslaan voor de komende dagen, dus gelukkig hadden we wat eten bij ons (Annika en ik uiteraard niet genoeg, ik dacht wat een overdreven gedoe allemaal). Oepsiee.. Deze avond contact gehad met de Telegraaf, die zochten Nederlanders in het gebied, dus zo nog even de krant bereikt!! Met de meiden gezellig wijntje gedronken en tv gekeken (gelukkig hadden we nog wat wijn mee)
De eerste nacht begon de ellende, keiharde wind, hele bed wiebelde en gebouw bewoog, was best spannend. Grote ramen in onze kamer, bang waren we dat die eruit zouden vliegen. Gelukkig veel contact gehad met receptie, en die verzekerde ons dat wij veilig zaten, en als we weer geëvacueerd moesten worden dan zouden ze ons helpen en waren we veilig. De ochtend kregen we te horen dat Mackay 2 meter onder water zou komen te staan, dat we nog een paar dagen in het hotel zouden vastzitten, en na de storm mochten we niet naar buiten, omdat er dan slangen in het water zouden kunnen zitten.. Stroom en water viel deze ochtend ook weg. Hele dag beetje gechillt, gekletst, gekaart. In de middag leek de storm al rustiger te worden. De hotelmanager kwam in de avond naar ons toe, en bracht ons naar het benzinestation waar we wat eten en drinken konden kopen. Gelukkig in onze omgeving niks onder gelopen! Dag erna was de storm voorbij, alleen nog veel regen. Hoteleigenaar bracht ons deze dag naar de supermarkt en drankwinkel! Dus de meisjes waren weer gelukkig! In de avond kwam ook ons stroom en water terug.
Wegkomen uit Mackay was een groot probleem, andere wegen naar Noorden toe waren namelijk wel verwoest en ondergelopen (Airlie Beach was helemaal aan puin, en zit nu dagen later nog zonder stroom en water). Dus uiteindelijk maar een veel te duur vliegticket naar Cairns geboekt, omdat op de bus wachten geen zin had, en zelf een auto huren was te gevaarlijk, dan hadden we kans dat we ergens vast kwamen te zitten. Dus nu ben ik gelukkig al een paar dagen in Cairns! Met 2 meiden met wie ik ook in Mackay zat. Cairns is super leuk en relaxed! 2 dagen geleden heb ik gedoken en gesnorkeld op Great Barrier Reef. Echt super mooi!! Tussen allemaal vissen gezwommen, heel bizar. Helaas geen turtle gezien. Gister eindelijk met een koala geknuffeld! Stond al lang op me verlanglijstje. Hier naar de dierentuin geweest, stelde weinig voor haha. Wel een mega grote krokodil gezien! Hoop niet dat die ontsnapt. Vanavond vlieg ik voor een week naar Bali. Nieuw plan in mijn schema. Maar anders zou ik 10 dagen in Cairns zitten. Dus ik ga voor een week naar Bali, weet nog niet precies wat ik daar ga doen, maar ik hoor heel veel mensen die erheen gaan, dus zal vast wel weer mensen tegen komen. En dan vlieg ik 11 april naar Phuket (Thailand), waar ik 2 weken met Suuz ga rondreizen!! Gek om Aussie te verlaten, maar ook wel weer heel veel zin in in Bali en Thailand! Heb veel gezien en gedaan hier. Op naar nieuwe avonturen!
Foto's lukken helaas niet.. Jullie mogen thuis me fotoboek zien oke?
Spreek jullie later !! XX

• 04 April 2017 - 08:16

Door:

Wat een leuk verhaal weer maudje!! En spannend vooral. Echt zo geniaal dat je in de krant stond! Super trots wijffie!!!!
    Goeie reis naar Bali en heel veel plezier daar!!! Xxxxx

• 04 April 2017 - 14:34

Sharon:

Ahhh Moffie, wat een super tof verslag weer! Wat een avonturen zeg, super gaaf allemaal!! Nu weer een nieuw avontuur aan, en super Chill de biertjes kosten vanaf nu geen drol meer! Lekker genieten wijffie!!xx

• 04 April 2017 - 22:49

Floor:

Maudje! Wat een avonturen allemaal zeg!
    Ben blij dat je het droog hebt gehouden, me vader stuurde
    De foto in de krant naar me door dus dat stuk gaat hier zeker al rond!
    Heel veel plezier nog op Bali en Thailand,
    Geloof me die prijzen gaan echt hemels voor je worden!
    Gun jezelf iedere dag die massage!! Tot snel!!! Dikke kus!

• 05 April 2017 - 19:41

Roen:

Gaaf hoor mof! Leuk verhaal weer

• 06 April 2017 - 12:21

Daisy:

Leuk verhaal weer moffie! echt tof hoor :) Komt ze alweer bijna terug! Heel veel plezier in Bali en Thailand. Geniet er nog lekker van chick!

• 06 April 2017 - 15:13

Mammie:

Hey Maud, is ze weer lekker aan t relaxen, met goed weer?
    Mag ook wel na Mackay!! Bleven sommige daar nog dat jij weg ging?
    Gaaf dat Bali zo leuk is, vooral met al die goede tips die maar binnen blijven stromen!!
    Hier is het ook elke dag geweldig! Grapje maar vaak lekker weer en dat leeft natuurlijk wel zo prettig. Gisteravond Partymeal , helaas ook zonder Cato en Roy, zij waren hoe kan het naar....Paasvee waar het erg gezellig was vonden zij.
    Wij kregen ook "het " krantenbericht van Trudy Kramer, Paul de Haan en Gerrit Beentjes die het artikel aldoor terug vroeg tijdens hun verjaardag om het steeds aan de visite te laten zien!
    Nou Maud veel plezier maar weer tot horen, ook groetjes van pappie, doeoeoeg XX